Як проводяться комерційні закупівлі

Комерційними називаються закупівлі, які проводять комерційні організації за власні фінансові кошти та за власними правилами, що не суперечить законодавству України.

Комерційні закупівлі та їх види

Комерційні організації можуть проводити закупівлі в такий спосіб:

  1. Створити власний майданчик, про який будуть знати тільки зацікавлені постачальники.
  2. Зареєструватися на загальній електронному торговельному майданчику (наприклад, Українській енергетичній біржі) та проводити тендери згідно з її регламентом. В цьому випадку кількість потенційних учасників буде більше, а замовник отримає можливість використовувати додаткові інструментами, які є в функціоналі майданчику.

Комерційні організатори мають більше свободи у своїх діях, тому можуть проводити закупівлі двома типами процедур:

  • Відкрита процедура – коли замовник публікує оголошення тендера на обраній площадці, з ним можуть ознайомитися всі учасники без винятку. Такий спосіб допомагає підтримувати високу конкуренцію та знаходити нових постачальників на ринку.
  • Закрита процедура – коли повідомлення про закупівлю отримують певні учасники, попередньо обрані замовником. Такий спосіб дозволяє організатору економити час на розгляді тендерних пропозицій, працювати тільки з тими постачальниками, яких він вважає надійними.

На відміну від замовників державних закупівель, комерційні замовники не зобов’язані оприлюднювати інформацію про проведені електронних тендерах у відкритому доступі.

Етапи проведення комерційних закупівель

В ході процедури комерційної закупівлі постачальники товарів послуг або робіт проходять через наступні етапи:

  1. Вибір тендера та вивчення його документації, що містить такі дані: інформацію про організацію-замовника, умови проведення торгів, вимоги до постачальників, правила оформлення тендерної пропозиції, критерії вибору переможця, терміни проведення тендеру тощо.
  2. Етап уточнень, на якому учасник може поставити питання щодо умов тендерної документації.
  3. Подача пропозицій.
  4. Онлайн-торги в зручному для замовника форматі, за підсумками яких обирається переможець.
  5. Оголошення переможця комерційної закупівлі. При відкритій процедурі замовник публікує повідомлення з результатами у відкритому доступі, при закритій – індивідуально сповіщає кожного учасника тендера.

Тендер вважається не відбувся, якщо в ньому бере участь лише один постачальник.

Взяти участь в комерційних закупівлях, придбати сировину, матеріали за чесними, ринковими цінами на відкритих аукціонах Prozorro можна на електронному майданчику УЕБ. Детальніше за посиланням: https://www.ueex.com.ua/presscenter/news/kupivlya-prodazh-kruglyaka-duba-v-ivano-frankivsku-na-elektronni/.